• 0

Udział naszej szkoły w uroczystościach związanych z 70 rocznicą zbrodni Katyńskiej 13 kwietnia 2010r.

Wiosna w naszej szkole

19 marca szkoła miała się różnymi barwami tęczy. Uczniowie każdej klasy w tym Ania ubrali się w określone kolory. Dominowały barwy wiosenne : 4a – pomarańczowy, 4b – czerwony, 5a – żółty, 5b – niebieski, 6a – zielony, 6b – fioletowy.

Uczniowie przygotowali specjalne dekoracje, a inspiracje do ich wykonywania był wiersz J. Brzechwy – „Przyjście wiosny”.

opracowała: mgr Monika Tarsa
zdjęcia wykonał uczeń: Karol Kostrzewa

• 0

ŻYCZYMY WAM ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Category : Bez kategorii

Zielona szkoła w Międzyzdrojach

W dniach 10-20 marca 2010 roku klasy trzecie naszej szkoły przebywały na „zielonej szkole” w Międzyzdrojach.

Miasteczko powitało nas zimą. Śnieg i lód leżał na plaży, a morze było pokryte krą. Taki widok dla wielu dzieci był czymś zupełnie nowym!

Zimowa aura jednak nas nie odstraszyła. Codziennie spacerowaliśmy brzegiem morza. Oglądaliśmy wysoki i niski brzeg, niszczącą działalność morza, a także bazę rybacką. Potem dumnie kroczyliśmy aleją gwiazd i poznawaliśmy topografię miasta.

Nasz pobyt był urozmaicony wyjściami do muzeów, ciekawymi zajęciami i konkursami. W Muzeum Przyrodniczym zobaczyliśmy faunę i florę oraz naturalne bogactwa wyspy Wolin.

Spacerując szlakiem pomników przyrody w Międzyzdrojach poznaliśmy charakterystyczne i różnorodne formy ochrony przyrody. Z kolei ścieżka dydaktyczna „Poznaj las” dostarczyła nam kolejnych wiadomości dotyczących funkcji lasu, gatunków drzew, krzewów i roślin runa leśnego Wolińskiego Parku Narodowego.

W Muzeum Figur Woskowych mieliśmy możliwość spotkać się „oko w oko z gwiazdami”. Każdy mógł zrobić sobie zdjęcie z wybraną postacią. Największym zainteresowaniem cieszyli się Shrek ze swoją żoną Fioną, a także Cezary Pazura, Bogusław Linda, Madonna czy Michael Jackson.

Nie zabrakło również wspaniałej zabawy podczas konkursów piosenki, mody, plastyki, czystości, kalamburów, kolorowego dnia i gry w bilard. Codziennie każde dziecko prowadziło dzienniczek, w którym umieszczało relację dnia, mogło też wykonać do niej ilustrację.

Z dnia na dzień robiło się cieplej, promyki słońca dawały nam radość dłuższego przebywania na plaży. Zbieraliśmy muszelki i drobne bursztyny. Podczas kolejnych spacerów poznaliśmy znaczenie wydm w środowisku i roślinności wydmowej, a także sposoby ochrony klifu. Czarnym Szlakiem przez Kwasowo dotarliśmy na Kawczą Górę. Z tarasu widokowego podziwialiśmy piękny Bałtyk, widoczny za lekką mgiełką. W rezerwacie żubrów zobaczyliśmy żubry, jelenie, dziki oraz orły bieliki.

Na koniec przyszedł czas na zakup pamiątek, pożegnanie z morzem i powrót do domu. Każde dziecko otrzymało pamiątkowy dyplom uczestnika turnusu oraz dyplomy za osiągnięcia uzyskane w konkursach. Piękne morze, smaczne posiłki, różnorodność zajęć oraz ciekawe wycieczki sprawiły, że wielu z nas nie chciało stamtąd wyjeżdżać. Na szczęście pozostały nam wspomnienia i pamiątkowe zdjęcia. Zdobyte wiadomości, informacje i zdjęcia umieściliśmy w trzech albumach: „Zwierzęta i rośliny wyspy Wolin”, „Klify i wydmy”, „Morze w obiektywie”.