• -

UCZYMY SIĘ Z PASJĄ

Category : Aktualności

W marcu tego roku w naszej klasie zakładaliśmy klasowe, wiosenne ogródki. Dzieci przyniosły ziemię, kamyczki, słoiki i doniczki oraz nasionka i sadzonki roślin. Po próbie wyobrażenia sobie jak wyglądały sale lekcyjne i mieszkania  bez zieleni, odpowiedzi na pytanie: „Co by było, gdyby rośliny zniknęły?” oraz przeczytaniu tekstu „Magiczne ogrody” dzieci zabrały się do wykonania mini ogródka  według instrukcji i własnego pomysłu. Potem swoje słoiki i doniczki ustawili na parapecie, po wcześniejszej rozmowie na temat: „ Co jest potrzebne roślinie do życia?”

Oto jak przebiegała praca uczniów:

Na zajęciach „Poznajemy tajemnice papieru” dzieci zapoznały się z historią powstawania papieru. Wspólnie sprawdzali właściwości papieru. W grupach wykonali plakaty zachęcające do ochrony lasów przed wycinaniem.

W trakcie zajęć „Poznajemy tajemnice magnesu” uczniowie mieli możliwość wykonać różne doświadczenia, które przybliżyły im pojęcie „magnesu”. Dzieci dowiedziały się jakie właściwości ma magnes i do czego jest wykorzystywany, jak nazywają się bieguny magnesu i jak działa kompas i do czego służy. Po przeprowadzonych doświadczeniach, do których został użyty „Przygody z fizyką”  uczniowie wyciągali wnioski. Świetnie się przy tym bawili.

„Jak działa lupa i mikroskop?” to kolejne zajęcia, w trakcie których dzieci mogły dostrzec to, co jest niewidzialne gołym okiem. Wskazywały różnice między lupą, a mikroskopem. Następnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami na temat oglądanych preparatów i własnych „skarbów”.

Najwięcej jednak wrażeń przyniosły dzieciom zajęcia „Poznajemy różne sztuczki”. Była to zabawa połączona z nauką. Uczniowie mogli zabawić się w czarodzieja, uczestniczyć w wykonywaniu „magicznych sztuczek”, wyciągać wnioski, wypowiadać się na temat wykonanych eksperymentów. Dzieciom bardzo się podobała taka forma zajęć.

Sztuczka „Przenikliwy wzrok” -uczniowie odgadują jaka jest liczba oczek po przeciwnej stronie kostki.

Sztuczka „Skarb w wieży” –  jednym pstryknięciem wybijamy monetę, która jest umieszczona między kostkami do gry bez zburzenia wieży.

Sztuczka „Papierowy most”– dzieci sprawdzają co się stanie, jeśli położymy całą kartkę papieru i złożoną w harmonijkę. Na którym moście postawimy szklankę?

Sztuczka „Zadanie dla Kopciuszka”– polega na oddzieleniu opiłków żelaza przy pomocy magnesu.

W czasie zajęć dodatkowych uczniowie tworzą wiersze, piszą opowiadania twórcze, uczą się reguł ortografii w sposób zabawny i humorystyczny. Rozwiązują niestandardowe, nietypowe zadania matematyczne jako przygotowanie do konkursów „Kangurek” i „Zuch”. Oglądają ciekawe prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne dotyczące świata przyrody. Przygotowują się do różnych występów recytatorskich, czytelniczych i artystycznych (taneczno-muzycznych).

Uczniowie klasy2a oraz pozostali uczniowie klas 0-6 mogą realizować swoje pasje i zainteresowania w naszej szkole!!!

W końcu jesteśmy SZKOŁĄ Z PASJĄ!!!

Wychowawca klasy 2a –Renata Tylek


Archiwa