DZIEŃ OTWARTY 2012
Category : Aktualności
19 marca 2012 roku w naszej szkole odbyły się zajęcia otwarte dla Rodziców i dzieci przyszłorocznych siedmiolatków i sześciolatków. Dzień otwarty wpisał się już na stałe w kalendarzu naszej szkoły. Nauczyciele wraz z dziećmi klas 0- III przygotowali wiele interesujących zajęć:
– elementy edukacji przez ruch prowadzone przez p. E. Miłaszewską,
– przedstawienie multimedialne „Kubuś Puchatek” – p. J. Puto i mgr K. Ptak,
– „Podróż w czasie i przestrzeni” – z wizytą u jaskiniowców- p. R. Tylek,
-„Nadchodzi wiosna- pierwsze wiosenne kwiaty”- p. M. Zadwórna.
Jak co roku liczne grono Rodziców wraz ze swoimi pociechami odwiedziło naszą szkołę. Mieli możliwość zobaczyć nie tylko lekcje pokazowe, ale również wyposażenie sal, a zwłaszcza salę komputerową, zapoznać się z pracą świetlicy i zobaczyć prace plastyczne dzieci wykonane pod kierunkiem p. B.Greli, M. Gawin, H. Mentel oraz porozmawiać z pełniącą dyżur pedagogiem szkolnym p. U Grzybowską. Na zakończenie dnia otwartego odbyło się spotkanie Rodziców z panią Dyrektor Ewą Kazberuk.
W klasie I b odbyły się zajęcia z elementami systemu edukacji przez ruch według Doroty Dziamskiej. Na czym polega ta edukacja?
Edukacja przez ruch – to system form i metod kształcenia oraz terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat /D. Dziamska/.
Metoda „Edukacji przez ruch” to zbiór wielu ćwiczeń, usprawniających poszczególne funkcje organizmu. Ćwiczenia i zabawy tego systemu bazują na ruchu, angażując zintegrowane ruchy różnych części ciała, prowadzą do powstania pracy plastycznej. W systemie dzieci poruszają się tak, jak proponuje ich organizm. Formami tego ruchu może być klaskanie, wyrzucanie rąk, wahanie, kołysanie się w ławce, wstawanie, siadanie, krzyżowanie nóg pod stołem, rąk na ławce, stukanie palcami, kreślenie palcami po blacie różnorodnych wzorów, wędrówka palcami po kartce, zaciskanie pięści, wyrzut pięści lub dłoni w górę lub w dół, skoki, obroty, a wszystko spontanicznie i zgodnie z potrzebą ruszania się w mniejszej lub większej przestrzeni.
W bardzo wielu ćwiczeniach systemu Edukacja przez ruch, dzieci poruszają się rytmicznie i wykorzystują do tego ruchu raz jedną, raz drugą rękę. Ruch naprzemienny powoduje wyrównanie energetyczne po obydwu stronach osi ciała, zwiększa dotlenienie mózgu, jest relaksujący, daje wrażenie swobody i odpoczynku, a jednocześnie bardzo dobrze przygotowuje organizm do podjęcia dalszej aktywności.
Dzieci w czteroosobowych grupach przez swobodny ruch przy muzyce rysowały naprzemiennie kreski na przygotowanej kartce papieru. W ten sposób stworzyły trawę, po czym dorysowały kolorowe kwiaty i tak powstała wiosenna łąka. Inspiracją wykonania kaczuszek z origami był wiersz A. Frączek pt. „Papierowe czary”. Każde dziecko otrzymało osiem kół w różnym kolorze i formacie. Najpierw wykonało głowę, potem tułów, ogon i nogi. Tak powstała kaczka, którą przykleili do wykonanej wcześniej łąki. Dzieci obliczały wszystkie kaczki i porównywały utworzone zbiory. Po czym ułożyły swoje prace tworząc kolorowy dywan. Iskierką przyjaźni pożegnaliśmy się, po czym wszystkie dzieci otrzymały słodki poczęstunek.
Następny dzień otwarty w naszej szkole odbędzie się 16 kwietnia, na który zapraszamy.
Opracowała Ewa Miłaszewska
wychowawca klasy I b