ZAJĘCIA UNIJNE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA MATEMATYCZNO- PRZYRODNICZE
Category : Aktualności
W naszej szkole realizowany był projekt unijny „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III”. Uczniowie uczęszczali na różnorodne zajęcia prowadzone przez nauczycieli naszej szkoły oraz panią logopedę.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych miały na celu rozwijanie uzdolnień uczniów, wzbogacanie ich wiadomości i umiejętności matematyczno- przyrodniczych oraz stwarzania dobrej atmosfery i nauki przez zabawę, doświadczanie i obserwację.
Uczniowie grupy 4 chętnie uczęszczali na zajęcia. Zawsze aktywnie, z wielkim zaangażowaniem brali udział w propozycjach przygotowanych przez nauczyciela. Byli zaangażowani w wykonywanie doświadczeń, prowadzeniu obserwacji, brali udział w rozwiązywaniu zadań matematycznych wymagających logicznego myślenia oraz zadań o różnym stopniu trudności. Oprócz tego uczniowie uczestniczyli w różnego rodzaju zabawach matematycznych (również z wykorzystaniem muzyki) oraz rozwiązywali różnorodne zadania, quizy wykorzystując platformy edukacyjne typu WSiP, Matematyczne Zoo, Żyraffa oraz multimedialne prezentacje i filmy z zakresu edukacji przyrodniczej. Odbyła się również wycieczka w poszukiwaniu zwiastunów wiosny oraz obserwacje w ogródku szkolnym. Uczniowie pracowali samodzielnie lub w zespole.
Najbardziej uczniom podobały się zajęcia, na których dowiedzieli się co to jest wulkan, jak powstaje i mogli wykonać samodzielnie doświadczenie „ Wybuch wulkanu”.
Oto zdjęcia z przebiegu zajęć i kilka napisanych przez uczniów wrażeń z zajęć.
„Zajęcia , na które chodziłem bardzo mi się podobały. Razem z panią robiliśmy wulkan. Była fajna eksplozja. Rozwiązywaliśmy różne zadania matematyczne.”
Tomek
„Najbardziej podobało mi się wyjście na spacer w poszukiwaniu wiosny. Razem z panią zrobiliśmy wulkan. Podobało mi się przekładanie patyczków, gry i zabawy z figurami geometrycznymi. Było fajnie i wesoło!”
Oliwka
„Najbardziej podobały mi się zadania matematyczne na komputerze, wyjście na spacer, różne filmy. Bawiliśmy się chętnie w różne gry i zabawy matematyczne przy muzyce. Było fajnie i ciekawie!”
Asia
Opracowanie artykułu i zdjęcia Renata Tylek- prowadząca zajęcia w grupie 4.